ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖ

Bažnyčios g. 4, LT-71120 Šakiai.
Tel. 8 (345) 60750,
Kodas 188772814

Verslininkams
  • Aukcionai
  • Viešieji pirkimai
  • Verslo licencijos ir leidimai
  • Viešieji darbai
  • Šakių verslo informacijos centras
  • Informacija
  • Gelgaudiškio dvaro sodybos nuoma
  • Investicijų galimybės
  • Viešosios vietos skirtos prekybai
  • Gyventojams
  • Bendruomeninės veiklos rėmimas (2017-2019)
  • Bendruomeninės veiklos rėmimas (2017-2019)
    Bendruomenių asociacija
  • Kultūra
  • Bendroji informacija
    Kultūros paveldas
    Bažnyčios
    Dvarų sodybos
    Kiti statiniai
    Archeologinės vietos
    Žymių žmonių sodybos
    Kultūros paveldo stebėsena
    Neveikiančios kapinės
    Mėnesio renginių planas
    Mėgėjų meno kolektyvai
    Metinis renginių planas
  • Švietimas
  • Jaunimas
  • Organizacijos ir grupės
    Apskritasis stalas
    Šakių moksleivių sąjunga
    Skelbimai/konkursai
    Paslaugos
    Teisinė informacija
    Naudingos nuorodos
  • Sportas
  • Sveikata
  • Kalbos kertelė
  • Karjera
  • Laisvos darbo vietos
    Darbuotojų kaita
    Konkursai valstybės tarnautojų pareigoms užimti
    Konkursai įstaigų vadovų pareigoms užimti

  • Konkursai
  • Projektų finansavimo konkursas
    Studijų rėmimas
    Nuomos konkursai
  • Mokesčiai
  • Valstybinės žemės nuomos mokestis
    Komunaliniai ir kiti mokesčiai
  • Kapinės
  • Civilinė sauga
  • Savivaldybės priešgaisrinė tarnyba
  • Žemės ūkis
  • Mobilizacija
  • Turizmas
  • Parama būstui
  • Eismo saugumas
  • Miesto vizija
  • Visuomenės dalyvavimo kraštovaizdžio formavime programa, įgyvendinant projektus "Draugystės parkai–2" ir "Draugystės parkai–3
  • Viršutinis meniu Nr.2
  • Teisinė pagalba
  • Nuorodos
  • Pagalbos telefonai
  • Korupcijos prevencija
  • Administracinė našta
  • Viršutinis meniu Nr.1
  • Šakių rajonas
  • Autobusų parkas
  • Soc. paslaugų centras
  • Bendruomenių asociacija
  • Garbės piliečiai
  • Savivaldybė
  • Taryba
  • Meras
    Mero patarėjai
    Mero pavaduotojas
    Tarybos sekretorė
    Tarybos nariai
    Tarybos komitetai
    Kontrolės ir audito tarnyba
    Nuostatai
    Komisijos, darbo grupės
    Tarybos veiklos reglamentas
    Tarybos posėdžių protokolai
    Tarybos narių individualūs balsavimai
    Video transliacija
  • Struktūra ir kontaktai
  • Administracijos direktorius
    Administracijos direktoriaus pavaduotoja
    Architektūros ir urbanistikos skyrius
    Bendrasis skyrius
    Biudžeto ir turto skyrius
    Informacija
    Centralizuotos buhalterijos skyrius
    Centralizuotas vidaus audito skyrius
    Civilinės metrikacijos skyrius
    Kultūros ir turizmo skyrius
    Regioninės plėtros skyrius
    Socialinės paramos skyrius
    Švietimo ir sporto skyrius
    Ūkio skyrius
    Vaiko teisių apsaugos skyrius
    Žemės ūkio skyrius
    Kiti specialistai
    Seniūnijos
    Barzdų
    Gelgaudiškio
    Griškabūdžio
    Kidulių
    Kriūkų
    Kudirkos Naumiesčio
    Lekėčių
    Lukšių
    Plokščių
    Sintautų
    Slavikų
    Sudargo
    Šakių
    Žvirgždaičių
    Šakių rajono savivaldybės įstaigos
  • Teisinė informacija
  • Teisės aktai
    Administracijos direktoriaus įsakymai
    Tarybos sprendimai
    Mero potvarkiai
    Teisės aktų projektai
    Teisės aktų pažeidimai
    Tyrimai ir analizės
    Teisinio reguliavimo stebėsena
  • Veikla
  • Nuostatai
    Planavimo dokumentai
    Darbo užmokestis
    Darbo tvarkos taisyklės
    Finansinių ataskaitų rinkiniai
    Administracijos finansinių ataskaitų
    Iždo finansinių ataskaitų
    Privatizavimo fondo ataskaitų rinkiniai
    Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    Savivaldybės įstaigų, neturinčių tinklapių, ataskaitų rinkiniai
    Konsoliduoti finansinių ataskaitų rinkiniai
    Veiklos sritys
    Baigti projektai
    Vykdomi projektai
    Numatomi projektai
    Viešieji pirkimai
    Apskaitos reforma
    Vadovų darbotvarkės
    Bendrieji planai
    Darbo grupės. Komisijos
    Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    Prisiimti įsipareigojimai
    Savivaldybės įmonės, įstaigos
    Savivaldybės turtas
    Viešieji pirkimai
  • Paslaugos
  • Asmenų prašymų nagrinėjimo taisyklės
    Paslaugų teikėjai informuoja
    Prašymai
    Administracinės paslaugos
  • Atstovas Seime
  • Aplinkos apsauga
  • Daugiabučių namų renovavimas
  • Statyba ir teritorijų planavimas
  • Viešinimas
    Statyba
    Teritorijų planavimas
    Prašymų formos
    Nuolatinė statybos komisija
    Leidimai reklamai
  • Daugiabučių namų administravimas
  • Bendrojo naudojimo objektų administravimo tarifo apskaičiavimo tvarkos aprašo tvirtinimo
    Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atranka ir skyrimas
    Direktoriaus įsakymas, dėl pavedimo organizuoti atranka
    Administratoriaus atrinkimo ir skyrimo tvarka
    Asmenų pretenduojančių teiskti admin. paslaugas sąrašas
  • Strateginis planavimas
  • 2018-2024 metų plėtros strateginio plano rengimas
    Planų rengimo teisinis reglamentavimas
    Strateginiai plėtros planai
    Strateginiai veiklos planai
    Savivaldybės strateginiai veiklos planai
    Seniūnijų veiklos planai
    Metiniai veiklos planai
    Savivaldybės administracijos metiniai veiklos planai
    Seniūnijų metiniai veiklos planai
    Planų įgyvendinimo ataskaitos
    Strateginių plėtros planų ataskaitos
    Strateginių veiklos planų ataskaitos
    Metinių veiklos planų ataskaitos
  • Integruotų teritorijų vystymo programa
  • Projektai
  • Tarnybiniai automobiliai
  • Horizontalus meniu
  • Administracijos direktoriaus įsakymai
  • Tarybos sprendimai
  • Tarybos sprendimų projektai
  • Mero potvarkiai
  • Tyrimai ir analizės

    Regiono analizė ES struktūrinė parama 2007 - 2013 m. regione

    Šakių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliai

    Rajono situacijos analizė  2013

    Rajono situacijos analizė 2014

    Rajono situacijos analizė 2015

     

    _____________________________________________________________________________________

    Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos prieinamumas: pirminė ir antrinė teisinė pagalba

    2011 m. gruodžio 16 d. Lietuvos Respublikos Prezidento rūmuose vykusioje konferencijoje „Teisingumas Lietuvoje: teisė ar privilegija?“ Žmogaus teisių stebėjimo institutas pristatė tyrimą „Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos prieinamumas: pirminė ir antrinė teisinė pagalba“.

    Valstybės garantuojama teisinė pagalba (VGTP) Lietuvoje teikiama jau dešimtmetį. Per šį laikotarpį VGTP teikimo politika keista ne kartą, tačiau šios politikos praktinio įgyvendinimo vertinimas niekada nebuvo atliktas – vis dar stokojama išsamaus jos prieinamumo, teikiamų paslaugų efektyvumo ir kokybės vertinimo.

    Žmogaus teisių stebėjimo instituto suburta ekspertų komanda bei keliasdešimt studentų atliko tyrimą, kuriuo siekta apžvelgti ir įvertinti VGTP sistemą, dėmesį sutelkiant į paslaugų prieinamumą, bei pateikti išvadas ir rekomendacijas sistemos tobulinimui.

    Apie galimybes gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą ir jos teikimo sąlygas privalo informuoti Teisingumo ministerija, savivaldybių institucijos bei VGTP tarnybos. Akivaizdu, kad informacijos sklaida nėra pakankama ir prieinama visiems vienodai: dviejų savivaldybių tinklalapiuose informacija apie pirminės teisinės pagalbos teikimą išvis nebuvo teikiama; devynių savivaldybių internetinėse svetainėse nebuvo teikiama informacija apie antrinę teisinę pagalbą. Iš penkių VGTP tarnybų tik viena turėjo atskirą internetinį puslapį, kuriame nurodytos antrinės teisinės pagalbos teikimo sąlygos, advokatų sąrašas bei jų budėjimo tvarkaraščiai.

    Šie faktai atrodo dėsningi turint omenyje, kad nepaisant to, jog informaciniams pranešimams apie valstybės garantuojamą teisinę pagalbą vietinėje ar regioninėje žiniasklaidoje rekomenduojama skirti iki trijų procentų iš valstybės biudžeto institucijai asignuojamų lėšų, realybėje ši suma nesiekia nė vieno procento, o keturios iš penkių VGTP tarnybų tam neskyrė nė cento. Maža to, pastarosios net neturi pareigos informuoti Teisingumo ministerijos apie šios prievolės vykdymą.

    Pastebėtina, kad visa informacija apie valstybės garantuojamą teisinę pagalbą, jos skyrimo tvarką bei kreipimosi sąlygas nėra prieinama lietuvių kalbos nemokantiems asmenims. Daugiau nei pusės savivaldybių tinklapiai, VGTP internetinė svetainė www.teisinepagalba.lt neturi specialaus režimo, kuriuo galėtų pasinaudoti asmenys, turintys regos sutrikimų. Praktika rodo, jog nėra užtikrinama informacijos sklaida laisvės atėmimo įstaigose.

    Nestebina, kad daugiau nei trečdalis gyventojų vis dar nežino apie pirminę teisinę pagalbą, o daugiau kaip pusė Lietuvos gyventojų – apie antrinės teisinės pagalbos teikimą. Svarbu tai, kad mažiau informuotos labiau pažeidžiamos gyventojų grupės (senjorai, stokojantys pajamų asmenys, asmenys, turintys žemą išsilavinimą), į kuriuos ir turėtų būti orientuota VGTP.

    ŽTSI apklausti pirminės teisinės pagalbos paslaugos gavėjai nurodė, kad patogiausia informaciją apie VGTP būtų gauti internetu, per televiziją ar laikraščius. Antrinės teisinės pagalbos gavėjai kaip patogiausius informacijos šaltinus nurodė internetą (atskirą tinklalapį), televiziją, laikraščius, įskaitant rajoninius bei nemokamus.

    Vertinant VGTP prieinamumą pastebėta, kad nors įstatymas įtvirtina galimybę asmeniui, nedeklaravusiam savo gyvenamosios vietos, kreiptis į savivaldybę, kurioje asmuo gyvena, deja, praktikoje dažnai reikalaujama deklaruotos gyvenamosios vietos įrodymo. Tai nepagrįstai suvaržo pirminės teisinės pagalbos prieinamumą. Savivaldybės pačios turėtų rinkti tokius duomenis iš Gyventojų registro tarnybos prie LR Vidaus reikalų ministerijos.

    Tiriant, kaip pirminė teisinė pagalba yra teikiama interesų konflikto atveju, paaiškėjo, kad viešosios įstaigos pirminės teisinės pagalbos neteikia nei vienoje savivaldybėje nuo 2007 metų, o advokatai teikė pirminę teisinę pagalbą tik keturiose savivaldybėse iš 60-ies. Taigi, nepaisant įstatyme numatyto reikalavimo, tais atvejais, kai pirminės teisinės pagalbos kreipiamasi į savivaldybę dėl tos savivaldybės veiksmų ar neveikimo, nukreipti pareiškėją į advokatą arba viešąją įstaigą, su kuria savivaldybė yra sudariusi sutartį, arba į VGTP tarnybą, realybėje interesų konflikto atveju, savivaldybės būtų priverstos teikti teisines konsultacijas pačios, nes tiesiog neturėtų, kur nukreipti pareiškėjų. Tokia ydinga praktika riboja pirminės teisinės pagalbos prieinamumą.

    Dar sudėtingesnė situacija siekiant pasinaudoti antrine teisine pagalba. Antrinės teisinės pagalbos prašymo forma neatitinka dokumento paprastos formos reikalavimo: siekiant užpildyti prašymo formą, pareiškėjas turi būti pakankamai gerai susipažinęs su LR teisės aktais. Blogo viešo administravimo pavyzdžiu laikytina praktika, kuomet asmenys kreipiasi į pirminę teisinę pagalbą teikiančias institucijas, prašydami pagelbėti parengti dokumentus antrinei teisinei pagalbai gauti.

    Be to, dėl sudėtingos skaičiavimo metodikos besikreipiantys asmenys patys negali tinkamai nustatyti savo turto ir pajamų lygio ir išsiaiškinti prieš kreipiantis, ar jie gali pretenduoti į nemokamą ar iš dalies nemokamą antrinę teisinę pagalbą.

    Tik trys savivaldybės iš 60-ies, ir trys VGTP tarnybos iš penkių įgyvendino Viešojo administravimo įstatymo reikalavimą dirbti papildomas dvi darbo valandas per savaitę, kad dirbantys žmonės galėtų kreiptis pagalbos po darbo valandų.

    Tiek pirminė, tiek antrinė teisinė pagalba nėra laisvai prieinama judėjimo negalią turintiems žmonėms. Viena vertus, atsisakoma konsultuoti telefonu, kita vertus, tik viena iš penkių VGTP tarnybų buvo pritaikyta asmenims su judėjimo negalia.

    Žmonės su klausos negalia taip pat negali laisvai pasinaudoti valstybės garantuojama teisine pagalba – dauguma savivaldybių nėra pasirengusios suteikti gestų kalbos vertimo paslaugų, nėra susipažinusios su Neįgaliųjų reikalų departamento patvirtintu vertėjų sąrašu, nesuvokia negalios specifikos, taip sudarydamos kliūtis pasinaudoti pagalba. Panaši situacija ir VGTP tarnybose.

     

    Visas tyrimas

     

    © Sakiai.lt. Visos teisės saugomos. El.paštas: savivaldybe@sav.sakiai.lt Kopijuoti ir platinti www.sakiai.lt skelbiamą informaciją be autorių sutikimo draudžiama.
    Sprendimas: Idamas. Panaudota: SmartWeb.